23.09.2024

מתוך הפודקאסט של מבטח סימון, לחצו לשמיעת הפרק

 

כיצד נקבע את גובה סכום ביטוח החיים הנכון עבור בני משפחתי? האם קיימת מתודה? או שמדובר בכללי אצבע

רכישת ביטוח חיים הוא אחד הצעדים החשובים להבטחת עתיד כלכלי לבני משפחתך, במקרה של פטירה חלילה. אך כיצד תדע מהו הסכום המתאים שעליך לרכוש?

להלן מדריך לנושא:


צעד 1 - הערכת צרכים. התחל בחישוב הצרכים הכספיים של משפחתך במקרה של פטירה. התייחס להוצאות חד-פעמיות ,כמו החזר חובות , והוצאות שוטפות כגון מחיה וחינוך, לתקופת זמן ארוכה. חשוב גם על התחייבויות, ורצונות עתידיים, כמו מימון לימודים אקדמיים לילדים.


צעד 2 - חישוב הכנסה חסרה. חשב כמה הכנסה חודשית, עתידית, תחסר למשפחתך במקרה של פטירה. התבסס על הכנסתך השנתית הנוכחית, וכפול אותה במכפיל קבוע.


לדוגמא: מכפיל 10 או מכפיל 15, כפול השכר השנתי שלך . המשקפים את מספר השנים להן אתה מעוניין לספק מענה כלכלי במקרה פטירה חס וחלילה.


צעד 3 - חישוב הכיסוי המתאים. סכום הכיסוי המומלץ לביטוח חיים, הוא שילוב של הצרכים שחושבו בצעד 1 והכנסה החסרה מצעד 2, בתוספת חיסכון עתידי שאתם רוצים לצבור עבור המשפחה.ניתן להוסיף לכך גם כיסוי לחובות וסכום למימון עלויות לימודים.

 

צעד 4 - התאימו עם השנים את סכום הכיסוי המתאים לביטוח החיים, לאורך השנים. כאשר צרכים השתנו, ילדים גדלו, יש שינויים בהכנסה או חובות שנפרעו. כל אלה, מצריכים התאמה מחדש של סכום הביטוח. חשוב לשמור את הכיסוי רלוונטי באמצעות סקירה תקופתית.

 

דגשים חשובים

  • ככל שגילכם צעיר יותר, הכיסוי יהיה גבוה יותר בהתאם לתקופה הארוכה עד גיל הפרישה
  • השתדלו שסכום הכיסוי יהיה גבוה דיו, כדי לתת רשת ביטחון מספקת, אך לא יקר יתר על המידה
  • עדכנו את זהות המוטבים בפוליסה בכל שינוי במצב המשפחתי
  • התייעצו עם גורם מקצועי, שיוכל להתאים עבורכם את מרכיבי הכיסוי הנכונים.

 

ביטוח החיים, הוא מרכיב מרכזי בתכנון פיננסי נכון לצרכי המשפחה. קח את הזמן להעריך את הסכום המתאים, וודאו שהוא רלוונטי ומותאם לאורך השנים, כדי להבטיח שהמשפחה תזכה בהגנה מרבית בעת הצורך.

 

מבטח סימון פיתחה כלים מתקדמים, המסייעים לך לעמוד, את סכום הביטוח, הנכון לרכישה, זאת בהתייחס לפרמטרים שונים. במסגרת פגישת השירות עם סוכן הביטוח, ניתן לבצע תחשיב עדכני, הבוחן את הצרכים הביטוחיים, המקורות הקיימים, ומהו סכום הביטוח הנדרש.

 

ואם אתה רוצה לבצע את החישוב במסלול קצר יותר? הנה הדרך לביצוע חישוב זה.

אחת הדרכים הנפוצות לחישוב, היא באמצעות מכפלות של השכר השנתי שלך:

 

  • גישה אחת היא לרכוש פוליסה בסכום השווה לפי 10 מהשכר השנתי שלך
  • גישה אחרת מציעה מכפלה של 15 פעמים השכר השנתי, או אף יותר

 

לדוגמא: אם השכר השנתי שלך הוא 100,000 ₪: לפי מכפלת 10 - סכום הביטוח יהיה 1,000,000 ₪ לפי מכפלת 15 - סכום הביטוח יהיה 1,500,000 ₪
ככלל, מכפלות גבוהות יותר ממליצות על פוליסות בסכומים גדולים יותר, שנותנות כיסוי רחב יותר למשפחתך.

 

עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בהמלצות כלליות בלבד. הסכום הספציפי שיהיה הנכון ביותר עבורך תלוי במספר גורמים:
 

  • מספר בני המשפחה התלויים בך
  • גילך ותוחלת החיים
  • היקף החובות וההתחייבויות הכספיות שלך
  • סכום החיסכון והנכסים שיש לך
  • הוצאות חד-פעמיות, וצרכים עתידיים כמו חינוך ילדים

 

לאחר שתגדיר את סכום הביטוח למקרה פטירה, מה שנותר הוא, להשוות בין עלויות הביטוח בין מספר חברות, זאת במטרה למקסם את התמורה עבור רכישת סכום הביטוח.

 

חשוב מאוד, לקחת בחשבון מצב רפואי קיים, סיכונים מיוחדים כגון, עישון או תחביבים או עיסוקים מיוחדים.

 

לבחירת החברה אשר תבטיח את ביטוח החיים שלך, אחריות גדולה, וחשוב לבחור אותה לא רק על בסיס מחיר, אלא להסתכל על פרמטרים נוספים כגון, ניסיון, גודל החברה, איכות השירות אותו מספקת ועוד.

 

ביטוח חיים, הינו אחד מתוך מספר הגנות החשובות מאוד לשמירה על רציפות ההכנסה בעט משבר הפוקד את התא המשפחתי. אך, יש להרחיב את המענים גם למקרים נוספים כגון: אובדן כושר עבודה, אירועי בריאות משמעותיים, נכות וכו'.

 

אנו במבטח סימון בעלי ניסיון רב, בהכוונה, ליווי וטיפול במעטפת ההגנות של התא המשפחתי ומעמידים לרשותך את טובי אנשי המקצוע לצורך התאמה מרבית של מעטפת ההגנות הביטוחיות לצרכיך.

 

מבטח סימון סוכנות לביטוח, פועלת כברוקר הפועל מול מרבית חברות הביטוח והפנסיה בישראל ולכן, יכול לבצע השוואה בין החברות ולהציג בפניך מספר חלופות לבחירה בהתאם לצרכיך.