10.3.24| גיא הויטש, מנהל פיתוח עסקי

 

מעסיק בישראל נושא באחריות גדולה לרווחת עובדיו, לא רק בהיבטים של שכר אלה גם בבניית עתיד כלכלי טוב יותר, להם ולמשפחותיהם. זאת, בשל אחריותו העקיפה לניהול תקין של החיסכון הפנסיוני של העובדים – החיסכון העיקרי והחשוב בחייו של כל אדם בישראל.

 
 
 
לפי החוק, עובד זכאי לקבוע בעצמו את זהות הגורם הפנסיוני שיעבוד מולו, בין אם מדובר בסוכן מסוים או ישירות מול חברת הביטוח. כלומר, לעובד שמורה הזכות לבחור בעצמו את האופן בו ינוהל החיסכון הפנסיוני שלו, וכן, זה כולל גם את הזכות לטעות.
 
ואולם,  תחום החיסכון הפנסיוני הוא עולם מורכב מאוד, ובנוסף יש לו השפעה ישירה על טיבה של רשת הביטחון הכלכלית שתיפרש תחתינו לעת זקנה. לכן, מעסיק אחראי יכול לתמוך בעובדיו בבקרה על  החלטות הנכונות בנושא החיסכון הפנסיוני להבטחת רשת ביטחון כלכלית בעת פרישה.
בהמשך תוכלו לקרוא על מקומו של המעסיק בהגנה על זכויותיהם הפנסיוניות של העובדים, ועל הדרכים היעילות ביותר העומדות לרשותו כדי לעשות את זה.

 

להיות מעסיק זה עסק בפני עצמו

על פי תקנות משרד האוצר, המעסיק הוא שאחראי להעביר מדי חודש את נתוני העובדים לגוף הפיננסי/המוסדי המנהל עבורם את החיסכון הפנסיוני, במלואם ובקובץ אחיד. כמו כן עליו לטפל במשובים ובתיקונים של הגוף הפיננסי בעניינו של כל עובד (היזון חוזר).
בכך נושא המעסיק באחריות קריטית: נתונים שגויים שלא נקלטו או שלא הועברו כשורה לקופות העובדים בגופים הפיננסיים, עלולים להסב לעובדים נזקים כלכליים ארוכי טווח, ואף חושפים את המעסיק עצמו לתביעה.
 
כל אלה מתווספים לאחריותו של המעסיק בשלבי הקליטה והשחרור של העובדים: קליטת עובד חדש מלווה בתהליכים תפעוליים ופנסיוניים חשובים שנועדו לשמור על רצף הזכויות שצבר העובד בעבר ו/או לבסס תוכניות חיסכון חדשות שבחר עם כניסתו לעבודה. לאחרונה אף נוספה למעסיק חובה נוספת – לדאוג למילויו התקין של טופס 161, המסדיר את זכויותיו הפנסיוניות של עובד בעת עזיבתו את המעסיק.

 

החשיבות בעבודה מול גורם מתפעל פנסיוני

אכן, אחריות כבדה רובצת על כתפי המעסיק בכל הקשור לנושאי הפנסיה של עובדיו. אך החדשות הטובות הן, שהוא כלל לא חייב לדאוג לכך בעצמו; כיום יותר ויותר מעסיקים פונים למתפעל פנסיוני – גורם מקצועי המנהל את ענייני הפנסיה של העובדים במקום המעסיק, ובכלל זה נושא באחריות מלאה לדיווח הנתונים הרלוונטיים לגופים הפינסיים.
 
כשיש מתפעל פנסיוני מקצועי בתמונה, כולם מרוויחים: העובדים נהנים משקט נפשי ומידיעה שהחיסכון הפנסיוני שלהם מופקד בידיים טובות המתמחות בדיוק בנושא זה – עולמות הפנסיה והפיננסים; ואילו המעסיק אינו נדרש עוד לעסוק בסוגיות חשבונאיות מורכבות שאינן מהוות חלק מתחום התמחותו המקצועית.

 

שירותי תפעול פנסיוני מלאים בסטנדרט VIP

מבטח סימון היא כיום סוכנות ההסדרים הפנסיוניים הגדולה והוותיקה בישראל. כסוכנות הפועלת בשוק המקומי זה למעלה מחמישה עשורים, מבטח סימון מובילה את תחום התפעול הפנסיוני בישראל באמצעות צוותי תפעול מקצועיים ובהתבסס על מערכות טכנולוגיות מתקדמות.
 
על לקוחותיה של מבטח סימון נמנים אלפי מעסיקים מכל מגזרי המשק, לרבות חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים מקומיים וגלובליים, עם למעלה מ-200 אלף מבוטחים ועם היקף פרמיות שנתיות של כ-8 מיליארד שקל.

מעסיקים? אצלנו תקבלו את כל אלה:

  • מגוון כלים פיננסיים מתקדמים וגמישים, בהתאם לרגולציה העדכנית בישראל ובעולם.
  • ליווי של מומחים בתחומי החשבונאות והרגולציה המשפטית.
  • תפעול פנסיוני הכולל הדרכות מעשיות לעובדים ולמעסיקים.
  • מעטפת שירותים לעובדי הארגון וכן ליווי להזנקת העסק.
  • מיקור חוץ מקצועי לכל שירותי התפעול הפנסיוני הנדרשים למעסיק ולעובדים.
  • ביצוע כל משימות הניהול הפנסיוני, תוך העברת האחריות מהמעסיק למתפעל הפנסיוני.

 

אילו שירותים אנו מציעים בתחום ניהול ההסדרים הפנסיוניים?

  • תפעול פנסיוני למעסיקים המבוסס על מנגנוני תשלום מתקדמים לרבות תיקון פיגורים, בחינת שגיאות ותיקונן מול הגופים המוסדיים.
  • דו"חות פיצויים מבוקרים לחברות שנדרשות להציג את נתוני החיסכון של העובדים במאזני החברה.
  • טיפול בכלל המשימות הנדרשות לשחרור עובד מהחברה בעקבות פיטורין או עזיבה, לרבות מילוי טופס עזר 161 ושליחת ערכי פדיון.
  • טיפול בקבלת ההיזון החוזר, תוך ביצוע מגוון בקרות ובהן בדיקת ההפקדות במנגנון בקרה יעיל ומקצועי, דמי ניהול ובקרת אכ״ע.

היתרונות הבולטים שלנו

  • ביטוחי אחריות מקיפים: בזכות הניסיון המקצועי והגב הכלכלי של חברת האם "מגדל חברה לביטוח", לקוחותינו נהנים משקט תעשייתי מקסימלי.
  • אבטחת מידע: מבטח סימון גאה להיות החברה הראשונה בשוק ההסדרים הפנסיוניים אשר הוסמכה לתקני ISO בינלאומיים מחמירים לאבטחת מערכות המידע. לצד העמידה בתקן המחמיר, החברה גם מקפידה לשפר את נהלי הגנת הפרטיות לכל לקוח, בהתאם לשינויים רגולטוריים בארץ ובעולם.
  • חדשנות כערך: מבטח סימון מפעילה מטה מקצועי מוביל בתחומו השומר על קשר הדוק עם רשות שוק ההון ובוחן כל העת מוצרים פיננסיים חדשים היוצאים לשוק. זאת, בהתאם למטרה שהצבנו לעצמנו להמשיך ולהוביל את תחום הפנסיה בישראל הן בפן העסקי והן בפן המקצועי.
  • לשכת שירות לספקי גמל מטעם מס"ב (מרכז סליקה בנקאי): הסוכנות תספק למעסיקים ליווי צמוד בכל הקשור לניהול התשלומים לקופות השונות, לרבות בקרות לפני ביצוע התשלום בפועל ולאחריו באמצעות מערכת מס"ב.
  • שירות רב-לשוני: מבטח סימון פועלת גם ברחבי העולם מול מעסיקים בינלאומיים בעלי נציגות מקומית. אנו ערוכים לתת מענה לסקרים ושאלות המופנים אלינו על ידי גורמים אלה, וכן לספק שירות פרונטלי למבוטחינו דוברי השפות הזרות, בהן אנגלית ורוסית.

 

רוצים לשמוע עוד על השירותים שלנו ועל הערך שאנו מספקים למעסיקים?


קבעו עוד היום פגישת היכרות עם המומחים שלנו, ללא כל התחייבות מצדכם.

לקביעת פגישה וקבלת פרטים פנו לגיא הויטש, מנהל הפיתוח העסקי שלנו, בטלפון 054-4478789
או במייל - gaih@mvs.co.il.

מחכים לכם!

 
 
לתשומת ליבך: האמור בכתבה זו מהווה מידע מקצועי כללי בלבד ואינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל רישיון.
כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד.
בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.
אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לצלם ו/או להפיץ ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או כל חלק ממנו ללא רשות בכתב ומראש מאת מבטח סימון סוכנויות לביטוח.