12.03.24 |  גיל גוטמן - סוכן ביטוח פנסיוני

 

מזל טוב. הצטרפת לקרן פנסיה, ביטוח חיים, ביטוח בריאות, קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה. האם הפגישה בה נפתחה התוכנית הייתה הפגישה האחרונה עם סוכן הביטוח? באילו מקרים ואירועים בחיי עלי להיפגש עם סוכן ביטוח?

נחלק את סוגי האירועים שבהם כדאי להיפגש עם סוכן לשלושה:

 

  1. שינויים בחיינו
  2. הפעלת התוכניות שרכשנו
  3. פגישה שגרתית תקופתית

 

אילו שינויים בחיינו דורשים פגישה עם סוכן ביטוח?

שינוי במצב המשפחתי


המשפחה גדלה? כדאי לבדוק האם קיים כיסוי ביטוחי מספיק במקרה מוות, האם כל בני המשפחה מכוסים בביטוח בריאות ומחלות קשות, האם ברצונך לפתוח קופת גמל לילד/ה שהצטרפו למשפחה. לצערנו בחיים אנו חשופים למקרים פחות נעימים. במקרה של גירושין יש לעדכן את התוכניות הפנסיוניות ולעדכן את המוטבים.

במקרה מוות יש לעדכן שוב את רשימת המוטבים.

 

שינוי בשכר

כאשר שכר עבודה מתעדכן יש לוודא כי הכיסוי הביטוחי למקרה אובדן כושר עבודה עקב תאונה או מחלה מתאים לגובה השכר החדש.

 

אובדן כושר עבודה

במקרה בו ישנו מצב של אבדן כושר עבודה מעל שלושה חודשים עקב תאונה או מחלה עלי לפנות לסוכן הביטוח ולהתחיל במימוש זכויותיי מול הקופות.

 

מקום עבודה חדש

מומלץ להיפגש עם סוכן הביטוח על מנת לעדכן את התוכניות בהתאם לשכר ולתנאי העסקה חדשים.

 

סיום עבודה

פגישה עם סוכן ביטוח בעת סיום עבודה הינה משמעותית. יש לוודא שמירה על הכיסוי הביטוחי בתקופה בה לא עובדים, כמו כן טיפול בנושא כספי הפיצויים. סוכן הביטוח יכול לעזור בשאלה: "האם לפדות את כספי הפיצויים או להשאיר אותם בתוכניות תוך שימור ברצפים שונים".

החלטה המתאימה לצרכים יכולה לחסוך עשרות אלפי שקלים במיסוי העתידי של הכספים.

 

קרות מקרה ביטוח

במצב בו אנו נדרשים להפעיל ביטוח לרוב יהיה זה זמן מורכב ומבלבל.
תפקידו של הסוכן משמעותי ומועיל בדיוק בזמנים אלו. הוא יידע לכוון, להסביר ולהרגיע.

 

פרישה לפנסיה

פרישה לגמלאות היא תהליך מרכזי בחיינו, ומומלץ להגיע אליה מוכנים ככל האפשר. חשוב מאד לבצע פגישת פרישה מסודרת בה יפרוש בפניך סוכן הביטוח את האפשריות הרבות והמגוונות שעומדות לרשותך בעת הפרישה.

 

ההחלטות שיתקבלו לגבי אופן מימוש החסכונות ישפיעו באופן משמעותי על החיים לאחר הפרישה ולכן הכרחי להיעזר באנשי מקצוע כדי להגיע להחלטות הנכונות ביותר עבורך ועבור העתיד הכלכלי של משפחתך.

 

התנהלות נכונה ומקצועית בעת פרישה יכולה לשפר את מצבי הפיננסי בפרישה בצורה משמעותית. התנהלות חשוב מאד להתנהל בעזרת סוכן הביטוח ולא עצמאית, הסוכן מכיר ומנהל מקרים רבים של תביעות מול חברות הביטוח, הוא יכול לחסוך המון זמן ולהביא למיצוי טוב יותר של זכויותיי מול החברות.

 

מה קורה אם חיי מתנהלים על "מי מנוחות" ואין שינויים גדולים, האם צריך להיפגש עם סוכן הביטוח? התשובה היא כן, חייבים להיפגש.
בדיוק כפי שבודקים כל שנה את בטיחות הרכב בטסט השנתי ובדיוק כפי שעושים בדיקות תקופתיות אצל הרופא, חשוב מאד לוודא כי התוכניות שלי מתאימות לי ולתא המשפחתי שלי.

 

בחירת מסלול השקעה מתאים , שמירה על דמי ניהול נמוכים, מעבר לתוכנית המתאימה לצרכיי הינם שינויים קטנים שיכולים להגדיל עבורי את החיסכון העתידי במאות אלפי שקלים. הכרחי לשים ביומן תזכורת מדי שנה - שנתיים - להיפגש עם סוכן הביטוח ולעבור על התיק.

 

לסיכום

כפי ששמירה על בריאותי ובריאות משפחתי הינם משימה מתמשכת בה צריך לאכול נכון, לעשות ספורט ולבצע בדיקות מניעתיות, כך גם שמירה על ההווה והעתיד הפיננסי שלי היא משימה חשובה מאד ומתמשכת.

 

הקדשה של שעה בשנה לצורך פגישה עם סוכן ביטוח תעזור מאד בהגשמת מטרה זו.