המשכורת נכנסה, שילמת משכנתה (או שכר דירה), אוכל, חשבונות, בילויים, ואפילו שמת בצד סכום חודשי לחיסכון למקרה חירום. ועדיין, יש כסף בעו"ש. אז מה כדאי לעשות עם הכסף שנשאר בסוף כל חודש ואיך נמנעים מבזבוזים מיותרים? 

כסף שנשאר בעו"ש סתם כך הופך לפיתוי ומטרה לבזבוזים מיותרים. למרות שמדובר בכסף שלא יכול לרדת בערכו, והוא "בטוח" בעו"ש או בפיקדון, שווה לשקול אפיקים אחרים שמניבים תשואה גבוהה יותר מהריבית הנוכחית בבנק. לשמחתינו, לא צריך להיות אשף בשוק ההון בשביל לנהל נכון את הכסף הפנוי. אספנו עבורך 5 טיפים שכדאי להתחיל מהם:

 

  1. לא להיכנע לאינפלציה אישית: כשהמשכורת עולה וההוצאות הבסיסיות נותרות זהות, באופן טבעי אנשים מרגישים חופשיים לבזבז יותר כסף על הנאות החיים, והנה, ההוצאות גדלות באורח פלא. זה סוג של "אינפלציה אישית". כלומר המחשבה שאם יש כסף פנוי, אז אפשר לבזבז קצת יותר וליהנות מרמת חיים גבוהה יותר. זאת טעות. הכסף הפנוי יכול לשרת אותך למטרות הרבה יותר חשובות מאשר עוד גאדג'ט או כמה יציאות למסעדה. וורן באפט האגדי סיכם זאת בצורה הטובה ביותר באומרו "אם אתה רוכש דברים שאינך זקוק להם, בקרוב תיאלץ למכור דברים שאתה צריך"

  2. הגדרת מטרות ויעדים: כסף ללא ייעוד כנראה ישכב בחיסכון במקרה הטוב, או יבוזבז במקרה הרע. לכן כדאי לכתוב תכנית כלכלית אישית ובה להגדיר מטרות גדולות לחיים, ויעדים לטווח הבינוני. תכנון פיננסי יחייב אותך לעשות סדר ולשאוף למטרה מוגדרת. זה הצעד הראשון בניהול מודע של הכספים שלך

  3. פנסיה, ביטוחים, ונזילות לשעת חירום: כאמור, חשוב לשים כסף נזיל בצד לשעת חירום. אבל מעבר לכך, קריטי להתחיל לחשוב על העתיד בגיל מוקדם ולתכנן את הפנסיה שלך. התכנון הזה מתחיל בשאלה – מה גובה תשלומי הפנסיה החודשיים שיעזרו לך לחיות בנוחות גם בגיל פרישה? ומשם לגזור את המשמעות של חיסכון פנסיוני כבר מעכשיו (גם אם זה נראה רחוק מאד). למשל, אולי כדאי להגדיל את אחוזי ההפקדה או לעבור למסלול עם סיכון גבוה יותר (או מסלול סולידי יותר). הדבר נכון גם לגבי ביטוח. ביטוח הוא השקעה בעתיד שלך ושל המשפחה שלך, לכן חשוב לבדוק שהכיסויים הביטוחיים מתאימים לצרכים העכשווים והעתידיים שלך – לכל מקרה שלא יהיה. ביטוח מקיף של כמה עשרות שקלים לחודש עלול לחסוך לך הוצאות פוטנציאליות של מאות אלפי שקלים

  4. להבין את ההבדל בין מסלולי חיסכון והשקעה: הטיפ הזה לא קל ליישום. בדיוק בשביל זה הכנו מראש את כל מה שצריך לדעת  לגבי אפשרויות מסלולי חיסכון והשקעה שונים, בכדי להנגיש עבורך את המידע ולעזור לך להבין את היתרונות והחסרונות בכל מסלול. חשוב לצבור ידע בנושאים האלו - כי אחרי שאתה שולט בהוצאות שלך, יש לך מטרות ויעדים, הפנסיה מסודרת, הביטוחים מכסים מה שצריך, ואפילו יש כסף לשעת חירום - מגיעה שעת האמת של לתת לכסף לעבוד בשבילך עם השקעות חכמות ומניבות. הפרמטרים שחשוב להבין לעומק בכל מסלול הם. אלו חמשת האלמנטים שחשוב להשוות ולהיות ביקורתיים כלפיהם

  5. ניהול חכם של הכסף הפנוי מתחיל בתכנון פיננסי: במבטח סימון אנחנו מציעים תכנון פיננסי שמטרתו לרתום את המאפיינים הייחודיים של כל מסלול השקעות לצרכים שלך. 
    תכנון פיננסי  מתחיל בבחינת המצב הקיים שלך ושל משפחתך, קביעת אסטרטגיה, יישום החלטות, ודיווח שוטף שעוזר בפיקוח ובקרה של מה שקורה עם הכסף שלך. ככה מנהלים בחוכמה כסף.

הצעדים הבאים לניהול הכסף הפנוי שלך

 

כפי שראינו, חשוב להימנע מבזבוזים מיותרים, להגדיר מטרות ויעדים לכסף, לחשוב על הטווח הרחוק, ובמידה ומתאפשר – לא רק לחסוך אלא גם להשקיע בצורה חכמה.

במבטח סימון אנחנו מציעים תכנון פיננסי מקצועי שמתאים בדיוק לצרכים שלך ושל משפחתך. סוכן מבטח סימון יעזור לך להבין איך מנהלים את הכסף הפנוי ואיך משקיעים בחוכמה, באופן שמתאים בדיוק למצב שלך ולשאיפות שלך. השאלות שהסוכנים שלנו ידעו לענות עליהן הן רבות: האם הכסף שלך, שנמצא במוצרי השקעה שונים כגון חסכונות פנסיונים, בנקים, תיקי השקעות מנוהלים, קרנות השתלמות וכדומה, מנוהל נכון? האם רמות הסיכון מתאימות לגיל שלך ולמטרות שלך? האם כל הטבות המס מנוצלות כראוי? מה תמהיל החסכונות וההשקעות הכי יעיל, רווחי ומדוייק עבורך? ועוד ועוד שאלות שישפיעו ישירות על ההווה והעתיד הכלכלי שלך ושל משפחתך.

מחלקת הפיננסים וההשקעות שלנו עומדת לשירותך בתכנון פיננסי וניהול השקעות. לפרטים נוספים  עם אחד ממנהלי ההשקעות ניתן למלא את  הטופס שמשמאל.

 

שים לב: האמור בכתבה זו מהווה מידע מקצועי כללי בלבד ואינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל רישיון. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לצלם ו/או להפיץ ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או כל חלק ממנו ללא רשות בכתב ומראש מאת מבטח סימון סוכנויות לביטוח.

רוצה לשמוע עוד?

שם מלא
דואר אלקטרוני
טלפון
page url
page title
מקור הליד