רשות המיסים פירסמה, טופס 161 חדש ותחולת העבודה במתכונת החדשה החלה בתאריך 01/01/2024.
טופס זה, משרטט את תהליך העבודה החדש השונה מהידוע והמוכר בכל הנוגע לטיפול בהליכי סיום עבודה.
טופס 161 החדש, יאחד את דיווח המעסיק (161) והחלטת העובד (161 א') לכדי טופס אחד מרוכז.
השינוי המרכזי הטמון בתהליך החדש הנו, הרחבת האחריות וחובתו של המעסיק להשלמת תהליך הטיפול מול רשות המיסים בעת סיום העסקה.
בטופס 161 החדש, קיימת הרחבה של אחריות המעסיק טרם הפניית העובד לרשות המיסים.
ובכך מחד, הגדלת חובתו להפנות את המסמכים להמשך ביצוע בקופות ומאידך לצמצם את מספר הפונים לרשות המיסים, כך שרק אלו אשר בקשתם אינה עונה על הכללים שנקבעו, יפנו לרשות המיסים.
עיקר השינויים במבנה הטופס ובשינוי השיטה
- הרחבת חובת המעסיק
- הוספת נתונים ומידע
- התייחסות לפיצויים אשר מוסו בעת ביצוע ההפקדה
- הפחתת הצורך בפניה לפקיד השומה
- האחדת דיווח המעביד והעובד לטופס אחד
- יצירת תהליך רציף
בימים אלו פועלת הסוכנות להשלמת תהליך העבודה החדש תוך התאמתו לדרישות.
למידע מקצועי
הניסיון, המקצועיות השירות והטכנולוגיה שלנו – בשירות המעסיק והעובד